Subject: FW: Jürinõmme DP
From: "Krista Einama" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Fri, 13 Sep 2024 08:08:45 +0300

Palun reg

From: Roland Mäe <[email-masked]>
Sent: Thursday, September 12, 2024 8:09 PM
To: Krista Einama <[email-masked]>
Subject: RE: Jürinõmme DP

Tere

Saadan muudetud lahenduse.

Kui jalakäijate tunnel teha, siis teoreetiliselt võiks bussipeatus ka 
praegusesse asukohta jääda.

Kas me peaks tunneli asukoha joonisele märkima ja samuti jalgtee jupid, et 
veenduda, kas pikikalded ja asjad annavad välja?

Tervitustega

Roland Mäe

5172182

From: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Thursday, September 5, 2024 10:12 AM
To: Roland Mäe <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Jürinõmme DP

Tere,

Tänan.

Vaatasime ametisiseselt läbi ja saadan mõned tähelepanekud, sh hoolde 
seisukohast.

1.	Talihoolde mõttes on see kahe saare vaheline ala sobimatu lahendus, ei 
ole lund kuskile lükata ja kitsas. Tuua näiteks parempööre ristmikust veel 
kaugemale ja tekitada sinna vahele haljasala, kuhu saab lund lükata. Sarnane 
kaetud parempööre on ka järgmisel ristmikul, kui minna Rapla poole.

2.	Saarte vahel ja mujal, kus tee servas on äärekivi jälgida, et vähemalt 4m 
jääks ruumi äärekivide jms takistuste vahel, et sahk läbi mahuks.
3.	Vasakpöörderajad, millede kiiruosad omavahel kokku puutuvad võiks 
paremini eraldada, kas märgistatud liiklussaarega või ka füüsiliselt, et 
vältida vastassuuna rajale sõitu.
4.	Kuna riigiteel liiklussagedus on suur, siis sobiv oleks teeületus 
lahendada tunneliga, teema vajab täpsustamist, kuidas jalakäijad üle saavad.

Seletuskirjas on toodud riigitee ristmiku võimalikud variandid, kuid hetkel 
on teada ainult see, et rahastus on maas ja olemasolev võib jääda pikaks 
ajaks.

5.	Kivitee tuleb rekonstrueerida minimaalselt arendusala lõigus.

Tervitades

Krista

From: Roland Mäe <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, August 26, 2024 11:48 AM
To: Krista Einama <[email-masked] 
<mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Jürinõmme DP

Tere

Joonistasin kanaliseeritud ristmikuga lahenduse, mis eeldab bussipeatuse 
nihutamist ja tegin lühikese seletuskirja.

Kui riigitee nr 15 jääb olemasoleva koha peale, siis tuleks päris 
kapitaalselt kogu ristumisala ümber ehitada; samuti tasuks haarata 
planeeringusse ka ülemised kinnistud, et mahasõite vähemaks saada.

Kui peaksid realiseeruma üldplaneeringu lahendused, siis ei peaks sisuliselt 
midagi tegema, sest ühel juhul jääks olemasolev riigitee nr 15 kogujateeks 
ja teisel juhul tuleks rajada uued kogujateed ja kogu ühendus hakkaks olema 
sõlmede kaudu.

Tervitustega

Roland Mäe

5172182

From: Krista Einama < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Monday, July 8, 2024 8:12 AM
To: Roland Mäe < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Jürinõmme DP

Tervitus,

Mina saaksin tugineda analüüsile ja kui sa analüüsi käigus leiad, et võib 
ilma prognoosimata ja arvutamata öelda, et pöördeliiklus on tipptunnil E ja 
F-i vahepeal - ehk üsna keeruline on seal tipptunni ajal mingeid manöövreid 
teha, selles osas mul vastuväited puuduvad.

Analüüs peaks olema toodud planeeringu seletuskirjas ja andma vastuse, miks 
ilma prognoosimata on jõutud lahenduseni ja kas see töötab ÜP-sse kantud 
mõlema trassi korral.

Küll ei tohiks seda võtta kooskõlastusena, millele hiljem tuginema 
hakatakse, et „Transpordiamet ütles“. 😊 Mina saan hinnata terviklahendust.

Tervitades,

Krista

From: Roland Mäe < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Friday, July 5, 2024 11:29 AM
To: Krista Einama < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: RE: Jürinõmme DP

Tere

Kas on ettepanekuid, kuidas seda liiklust peaks prognoosin 20 aasta peale, 
kui üldplaneeringus on toodud 2 trassi varianti ja ühel juhul jääb 
olemasolev trass kogujateeks ja teisel juhul tuleb 2+2 sõidurajaga maantee, 
kus arendusala juurdepääs hakkab olema liiklussõlme ja kogujatee kaudu.

Ja tänase liiklussageduse kohta võib ilma prognoosimata ja arvutamata öelda, 
et pöördeliiklus on tipptunnil E ja F-i vahepeal. Ehk üsna keeruline on seal 
tipptunni ajal mingeid manöövreid teha.

Seega, eritasandilist sõlme me ilmselt ei tee, sest üldplaneeringu järgi on 
see sõlm teises kohas ja tulevikus hakkab kinnistule juurdepääs olema kas 
kogujatee kaudu või muutub tänane Viljandi maantee ise kogujateeks.

Ja järele jääbki siis ilmselt see variant, mis Sa saatsid ja jalgtee 
teeületuskoht tuleks tuua teisele poole ristmikku.

Või pean ikkagi hakkama liiklust loendama ja prognoose tegema?

Tervitustega

Roland Mäe

5172182

From: Krista Einama < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Sent: Friday, July 5, 2024 11:18 AM
To: Roland Mäe < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Jürinõmme DP

Tere,

Ka printsiibi hindamiseks peab ristmiku tüübi valik peab olema 
liikluslahenduse koostaja poolt põhjendatud, viidatud analüüsile/ 
liiklusuuuringule.

Oleme DP seisukohtades kirjutanud ka analüüsi vajadusest ja prognoositavast 
perspektiivsest liiklussagedusest:

„Planeeringuala liikluslahendus: Hinnata arendusega kaasnevat 
liiklussageduse kasvu ja liikluskoosseisu. Analüüsida lisanduva liikluse 
mõju riigitee ristumiskoha läbilaskevõimele. Teostada ristmike läbilaskvuse 
kontrollarvutus tipptundidel arvestades nii olemasoleva kui prognoositava 
perspektiivse (20 aastat) liiklussagedusega. Vajadusel näha ristmikele (sh 
riigitee nr 15 ja riigitee nr 11159) ette laiendused. Näha ette ohutud 
teeületuskohad. Jalakäijate ohutuse tagamiseks siduda jalgteed 
tõmbepunktidega ning ühendada bussipeatustega.“

Kehtivas normis on parempöörderada kiiluna eemale viidud ristmikust:

Tervitades,

Krista Einama

From: Roland Mäe < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: Wednesday, July 3, 2024 11:46 AM
To: Hans Keskrand < <mailto:[email-masked]> 
[email-masked]>
Subject: Jürinõmme DP

Tere

Telefoni vestluse jätkuks; sinna ärimaale on kavandatud väike kauplus ehk 
raskeliikluse osakaal väga suur ei ole.

Ristmiku tüübina pakuks välja sellise lahenduse. See joonis on tehtud natuke 
teisest kohast, aga printsiip võiks olla selline.

Lugupidamisega

Roland Mäe

ViaVelo Inseneribüroo OÜ

Reg nr 11712139

Valukoja 10, Tallinn

Telefon: 5172182

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

---

Kiri on saadetud väljastpoolt valitsemisala.  Ärge avage kirjaga kaasa 
tulnud linke või manuseid enne, kui olete saatja õigsuses ja sisu 
turvalisuses kindel.